زندگی مجازی



Second life یک سایت جالب و عجیبه که شما میتونید اونجا register کنید و به عنوان یک شخص حقیقی توی نرم افزاری که ارائه میده وارد بشید و یک زندگی مجازی داشته باشید!!

این موضوع خیلی هم شوخی نیست. هستند کسانی که توی این سایت یک زندگی تشکیل دادند و ازدواج کردند.

آقای Ric Hoogestraat که یک آدم مسن و جا افتادست و ازدواج کرده، روزانه ساعتها توی این سایت پرسه میزنه، خرید می کنه، قرار مذاره! و ...

جالبه که ایشون با کسی توی سایت رابطه داره که او هم توسط خانم دیگری در سایت کنترل میشه و بحث اینکه آیا این آقای Ric به خانمش واقعیش خیانت میکنه یا نه بحث جالبیه که اینجا میتونید بیشتر در موردش بخونید.

روی عکس زیر کلیک کنید تا رابطه های جالب بین افراد رو ببینید .

خودرو ايرانى در خيابان هاى جهان


۱۲۰ هزار خودروى توليد ايران سال آينده به ۳۵ كشور جهان صادر مى شود كه اين رقم با افزايش ظرفيت به ۶۰۰ هزار مى رسد

• سال گذشته يك ميليون و ۵۰ هزار خودرو دركشور توليد شده است وامسال تلاش مى شود توليد خودرو دركشوربه يك ميليون و ۱۵۰ هزار خودرو برسد

• با افزايش ظرفيت، توليد خودرو در كشور به ۲ ميليون دستگاه خواهد رسيد كه ۲۰ درصد اين توليدات به صادرات اختصاص مى يابد

• سهم توليد خودرو ايران در جهان ۲ درصد است كه با افزايش ظرفيت، اين رقم به ۳ درصد در بازارهاى جهانى خواهد رسيد

X11 خودرويى با طراحى داخلى خواهد بود كه گروه صنعتى ايران خودرو پس از ابلاغ دستور رئيس جمهورى مبنى بر توليد خودروى ارزان قيمت داخلى، برا ى توليد آن برنامه ريزى كرده است

ما هم توی این پروژه کار میکنیم! انشاا.. که موفق باشه، فعلا از این خودرو فقط عکس بالا رو میتونم در اختیارتون بذارم!!!


منبع خبر

لطفا پیام بگذارید


با سپاس از دوستانی که به من لطف دارند و با پیام های خودشون دلگرمم میکنند. باید بگم که متاسفانه سایت بلاگر در ایران بصورت نصفه نیمه فیلتر شده و این باعث شده که پیامهای دوستان به راحتی ثبت نشه من یک فیلتر شکن خوب در این پست و در ستون چپ گذاشتم که با اجرای اون راحت میتونید پیام بذارید و از دست فیلتر ها خلاص شید. لطفا پیام بذارید و در مورد نوشته هام نظربدید
.
با سپاس مجدد

حکم کارگزینی در 1350


تصویر بالا مربوط به حکم کارگزینی مادر عزیزم در وزارت آموزش و پرورش است که در سال 1350 بعد از یک سال استخدام آزمایشی او صادر شده. ایشان با یک سال سابقه کار 564 تومان حقوق میگرفته .شاید توی این دوره و زمونه عدد مسخره ای به نظر برسه ولی با کمی حساب و کتاب میبینیم که اینطورها هم نیست
سکه طلا در سال 50 حدود 90 تومان بوده، پس با 564 تومان میشده بیشتر از 6 سکه طلا خرید. که با قیمت امروز چیزی بیش از 900 هزار تومان میشه !!!! البته اگر قیمت گوشت رو که کیلویی 6 تومان بوده در نظر بگیریم هم تقریبا به همین عدد میرسیم

یک کار ساده برای کاهش مصرف بنزین


برای کاهش مصرف بنزین بهترین کار اصلاح روش رانندگیست (کنفسیوس حکیم!)

برای انجام این همه یک اصل اساسی رو هرگز فراموش نکنید:

همیشه به نحوی رانندگی کنید که حداکثر از 10 درصد بازه جابجایی پدال گاز استفاده بشه.

این کار مزایای زیر رو داره :

کاهش مصرف بنزین (حدود 30 در صد نسبت به روش رانندگی پر گاز و ...)

رانندگی متین تر و خطر کمتر

عمر بیشتر برای روغن موتور

استهلاک کمتر موتور

استهلاک کمتر لاستیک

مصرف کمتر لنت ترمز

آرامش سرنشینان

فایده بزرگ دیگه این که مجبور میشوید به موقع دنده عوض کنید و دیگه با سرعت 50 کیلومتر در ساعت از دنده 4 استفاده نمیکنید (کاری که بسیار برای موتور ضرر داره!)

من با ماتیز کوچولوم مصرف 8.7 لیتر در صد کیلومتر رو به 6.3 رسوندم . خود دانید!




سیر تا پیاز در مورد ایران و دیگر کشورها


توی این سایت اطلاعات کاملی از ایران و دیگر کشورهای دنیا (مانند : جغرافیا، تاریخ، حکومت، جمعیت، مذهب،حمل و نقل، اقتصاد، ارتباطات و ...) میتونید ببینید که بسیار دقیقه و دائما به روز میشه.

The World Factbook

برای اینکه زودتر چراغ سبز بشه


کیه که دوست داشته باشه پشت چراغ قرمز معطل بمونه؟ (البته فکر کنم خانم و آقایی که تازه نامزد شدند از ترافیک و پشت چراغ قرمز بدشون نیاد). غیر از این استثناء همه ما دوست داریم زودتر چراغ سبز بشه. در بسیاری از تقاطع ها در تهران و بعضی شهرهای بزرگ حسگرهایی روی زمین نصب شده اند که از میزان عبورومرور و تعداد خودروهای پشت چراغ دیتا برداری میکنند ویک نرم افزار زمان قرمز بودن چراغ رو برای هر طرف تعیین میکنه. به خاطر همینه که در انتهای شب که عبور و مرور کمتر میشه زمان قرمز بودن چراغ هم کوتاهتره. ضمنا همین سیستم در صورت تغییر در میزان خودروهای یک مسیر، زمان رو ناگهان کاهش میده و مثلا چراغ زودتراز زمانی که نمایشگر نشون میده قرمز میشه.

خوب برای اینکه چراغ شما زود تر سبز بشه باید حسگرها وجود خودروی شما رو حس کنند پس روی خط کشی عابر پیاده نروید و با ایستادن روی مستطیل هایی که پشت خط کشی روی زمین با کمی دقت دیده میشوند، توسط وزن خودرو به حسگرها ندا بدید که ما هم هستیم.



دیدنی های دنیا


توی این سایت 100 مکان دیدنی دنیا رو معرفی کرده که علاوه بر مشخصات و نقشه میتونید کلیپ های زیادی از هر محل رو ببینید. البته طبق معمول ومتاسفانه از ایران چیزی نمیبینیدم. از اون بدتر این که برج العرب دبی توی این لیست 100 تایی هست
اگر کلیپ ها رو که بیشتر مال یو تیوب هستند رو نمیتونید ببینید روی نوشته ای ستون چپ که برای همین مشکله کلیک کنید .

کمی دقت کنیم تا کمتر اشتباه کنیم

پارسال با خانمم یک سفر به مشهد داشتم و جای شما خالی خوش گذشت. در این سفر از چند تا اشتباه نه چندان کوچیک عکس گرفتم که در زیر میبینید. البته اینها مشت نمونه خرواره ، بازهم از این عکس ها میذارم.
برای دیدن بهتر روی عکسها کلیک کنید

زیست خاور

در یک کتاب فروشی


غذای توی قطار سریع السیر
زیست خاور
رستوران هتل

Photosynth فناوری جدیدی به نام


Photosynth نام فناوری تازه و هیجان‌انگیزی از مایکروسافت است که که انقلابی در نمایش و تحلیل عکس‌های دیجیتال به وجود خواهد آورد. کار Photosynth این است که تعدادی عکس دیجیتال از یک محل یا یک چیز می‌گیرد ، به کمک الگوریتم‌هایش شباهت‌های بین عکس‌ها را پیدا می‌کند ، عکس‌ها را پردازش می‌کند و آنها را به صورت سه‌بعدی و موزاییکی کنار هم می‌چیند ، به طوری که دست آخر یک محیط سه‌بعدی جذاب از عکس‌های دو بعدی دیجیتالی تهیه می‌کند.

گمان می‌رود مایکروسافت قصد دارد یک سرویس اینترنتی با استفاده از این فناوری بسازد که به کمک آن کاربران بتوانند عکس‌هایشان را از یک محل آپلود کنند و سپس این سرویس اینترنتی با کنار هم قرار دادن این عکس‌ها و عکس‌های کاربران دیگر از همان محل ، نسخه سه‌بعدی عکس‌ها را در اختیارشان بگذارد.

برای دیدن نمونه‌هایی از تصاویر سه‌بعدی Photosynth به اینجا بروید. دیدن تصاویر شانل فضایی اندیور را به شما توصیه می‌کنم.

البته قبل از دیدن باید یکی دو نرم افزار را نصب کنید.

ویدئوی زیر را ازدست ندید.



مشکلات کوچک اقتصادی



متن زیر گزیده ای از مقاله سعید لیلاز در روزنامه اعتماد با عنوان استعفا و کاهش رشد صنعتي در ايران است

گزارش هاي رسمي بانک مرکزي حاکي از عملکردي بسيار ضعيف است که پس از 5 سال پياپي رشد ارزش افزوده بخش صنعت را از نيمه سال 1384 تک رقمي کرده و در سال 1385 به پايين ترين رشد از سال 1378 به اين سو کاهش داده است.

برآوردها حاکي است که در سال 1386 نيز رشد بخش صنعت باز هم کاهش مي يابد و به اين ترتيب براي نخستين بار پس از پايان جنگ تحميلي، موتور محرکه اقتصاد ايران يعني بخش صنعت، عملاً از کار افتاده است. اثرات اين عارضه بر توليد ثروت، رفاه عمومي، اشتغال و استقلال اقتصادي کشور در آينده يي نه چندان دور نمايان خواهد شد.

با وجود انواع و اقسام قوانين يک ساله (بودجه)، 5 ساله (برنامه) و حتي 20 ساله (سند چشم انداز)، هيچ کس نمي داند و نمي تواند بداند که فردا تعرفه گمرکي وارداتي چه کالايي چقدر کاهش يا افزايش مي يابد يا ثابت مي ماند و چه کالايي در سبد قيمت گذاري دولت قرار مي گيرد يا نه.

کاهش عملي نرخ موثر تعرفه هاي گمرکي از 5/12 درصد دولت خاتمي به حدود 10 درصد، ايران را بزرگ ترين منطقه آزاد جهان به مساحت 5/1 ميليون کيلومتر مربع نيز يافتند و آمار واردات حدود 42 ميليارد دلار کالا و 15 ميليارد دلار خدمات بر سر توليد داخلي تنها در سال 1385 فرو ريختن گرفت. اين آوار، اکنون نيز ادامه دارد و مجموع واردات ايران را به رقم افسانه يي دست کم 65 ميليارد دلار براي سال 1386 خواهد رساند.

روز جهانی چپ دستها


روز جهانی چپ دستها رو به چپ دستهای عزیز تبریک میگم. من خودم که از چپ دست بودن خودم خیلی راضی هستم. گرچه کارکردن با بعضی وسایل مانند قیچی، کارد میوه خوری و موشواره و ... برای ما معمولا مشکله ولی حس خوبیه آدم کمی متفاوت و در اقلیت10 تا 15 درصدی مردم باشه!
نكته قابلت توجه این تنی‌چند از هنرمندان طراز اول جهان كه دستی معجزه‌گر داشته‌اند، از جمله" میكل آنژ"، " لئونارد داوینچی"،" رامبران" و "پیكاسو" چپ‌دست بوده‌اند.
"
باخ"،" بتهوون"،" انیشتن"،" اسحاق نیوتن" ،" مونتسكیو"، "ابن خلدون" ، "جبران خلیل جبران" ،" شكسپیر" ،" چارلی چاپلین" و بسیاری دیگر نیز در زمره چپ دستها یاد شده‌اند.
می‌گویند چپ‌دست‌ها با هوش‌ترند ولی هنوز شواهد علمی‌كافی برای‌آن وجود ندارد و گفته می‌شود بسیاری از مدیران شركتهای رایانه‌ای از جمله ‪بیل گیتسآقای كامپیوتر هم چپ دست است. شاید بشه گفت چپ دست ها به علت قرار گرفتن در دنیای راست دست ها، برای کسب مهارت کار و زندگی از بچگی بیشتر کار کرده و به همین علت خلاقیت و مهارت کار با ابزار در اونها بیشتره.

مشكلات چپ دستها سبب شد كه در سال1976 (‪ یک سال بعد از تولد من و وقتی فهمیدند من هم چپ دستم!) سازمان جهاني چپ دستان شكل گيرد و روز 22 مرداد برابر با 13 آگوست رو روز جهانی چپ دستها نام گذاری شود این هم سایتش .

در قدیم چپ‌دستی را عیب و علّت می‌دانستند. زمانی یک مرد ژاپنی حق داشت زن چپ‌دستش را طلاق بدهد. اسکیموها فکر می‌کردند که چپ دست‌ها جادوگرند. در زبان لاتینی چپ را sinister می‌گویند که به معنی شوم و نحس و بد یُمن است. در زبان فرانسوی برای دو واژه چپ و ناشی یک کلمه gauche بکار می‌رود و در زبان آلمانی کلمه linkisch به معنی چپ‌دست و آدم ناجور است.

این هم یک مقاله در این مورد

یک گزارش از bbc در مورد چپ دستها



بازهم سرود ملی


قبلا یک کلیپ برای سرود قدیمی ملی ایران گذاشته بودم
اینجا 4 تا فایل مربوط به هر 4 سرود ملی ایران رو میتونید دانلود کنید

سرود ملی قدیمی
سرود ملی قبل از انقلاب
سرود ملی تا سال 1370
سرود ملی فعلی

منبع
توی این سایت مجموعه کاملی از سرود های ملی جهان رو میتونید ببینید

نیروی انتظامی تشکر تشکر




شرح خاصی ندارم جز اینکه مطمئنم جوانان ما با دیدن و خواندن این پوستر ها به را راست هدایت میشوند
روی عکس ها کلیک کنید. با تشکر از دوست خوبم آقا کوشا
منبع عکس ها رو پیدا نکردم اگر کسی توی یک سایتی رسما چیزی دید خبر بده
انصافا خانوم هارو خیلی خوب کشیده!! نه؟

شام کجا بریم؟

بدون شرح
یک سر اینجا بزنید
البته به درد هموطنان داخل کشور میخوره

KGB archiver


این نرم افزار برای کم کردن حجم فایلها یاهمون zip کردن خودمونه که به ادعای خودش از بقیه نرم افزارهای مشابه بهتر و بیشتر حجم رو کم میکنه.در تعریف از KGB archiver همین بس که مجموعه Microsoft office 2007 رو که حدود 440Mb حجم داره رو به 1.5 Mb رسونده !!! (باور کنید من خودم فایلش رو دارم ولی به خاطر Copyright اینجا نمیذارمش!) به دیگر سخن ، میتونید کل نرم افزار office رو روی فلپی کپی یا email کنید!!

البته فشرده سازی و باز کردن فایل ها با اون زمان زیادی میبره مثلا همین فایل Office رو 7 ساعته باز میکنه!

Download

!!وای گوشیم خیس شده

آمار سازمان ممل نشون میده برای هر نفر حداقل یک بار اتفاق میافته که گوشیش توی آب بیفته! به همین علت بر آن شدم که روشی موثر برای نجات گوشی بیچاره پیشنهاد بدم
0- گوشی رو از توی آب بیرون بیارید
1-خیلی سریع باطری رو جدا کنید
2- با دستمال و یا پارچه تا اونجایی که میشه گوشی رو خشک کنید
3- کمی هم از سشوار استفاده کنید بد نیست. البته زیاده روی نکنید چون ممکنه صفحه نمایش گوشی آسیب ببینه
4- برای حدود 24 ساعت
گوشی رو توی گونی یا سطل برنج بگذارید تا رطوبتش رو کاملا بگیره.
5- با سلام وصلوات باطری رو جابزنید و گوشی رو روشن کنید
6- اگر درست نشد برید خیابون جمهوری یگ گوشی نو بخرید
مرحله آخر حتما جواب میده

صندلی


این عکس مربوط به کنفرانس تهران در سال 1943 هست ( چرچیل، روزولت، استالین)، من به بحث تاریخی این عکس کاری ندارم ولی دقت کنید که صندلی های این سه نفر مشابه نیست

احمدی نژاد: زمین زیر پای افراد مومن نمی لرزد



محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران در جمع مدیران ستادهای حوادث غیر مترقبه ایران گفت: زمین زیر پای افراد مومن نمی لرزد.

او در بخش ديگری از سخنان خود، با تاكيد بر تاثير اعمال و رفتار انسان‌ها در حوادث و بلايای طبيعی گفت: زمين نمی ‌تواند بر سر جايی كه همه‌ افراد آن مومن هستند بلرزد و آن را خراب كند. نمی‌ خواهم بگويم ساير مسايل تاثير ندارد. ما بايد از تمام علوم تجربی مانند زمين ‌شناسی برای بررسی حركت‌های زمين و پيش‌بينی حوادث غيرمترقبه استفاده كنيم.

وی ادامه داد که بايد آن سوی قضيه را هم در نظر بگيريم. اگر هر لقمه‌ای پاك باشد و هر نگاه و دست و قلمی پاك باشد، طبيعت نمی ‌تواند با اين دل‌های پاك همراهی نكند؛ چرا كه مسخر اين دل‌ هاست و برخی از حوادث با رفتار انسان‌ها ارتباط دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، رييس ‌جمهور از متخصصان علوم مرتبط با حوادث غير مترقبه خواست كه در نوشتن جزوات مانند سكولارها عمل نكنند؛ چرا كه خدا و پيغمبر و معنويت در زندگي انسان‌ها تاثير دارد.

در تصویر بالا تغییرات ایمان مردم در سطح کشور دیده میشود بخش های قرمز تر کم ایمان تر هستند. دیگر قسمتهای جهان به علت سرخی زیاد قابل نمایش نیستند



مرجع خبراز ایسنا

فارغ التحصیلی


مراسم فارغ التحصیلی دختران در یمن

وصيت نامه داريوش کبير به فرزندش خشايارشا


اينک که من از دنيا مي روم بيست وپنج کشور جهان جزو امپراتوري ايران است و در تمام اين کشورها احترام دارند و مردم کشور نيز در ايران داراي احترام مي باشند . جانشين من خشايار شاه بايد مثل من در حفظ اين کشور ها بکوشد و راه نگهداري کشورها اين است که در امور داخلي آنها مداخله نکند و مذهب و شعائر آنها را محترم بشمارد .

اکنون که من از دنيا مي روم تو دوازده کرور خزانه سلطنتي داري و اين زر يکي از ارکان قدرت تو مي باشد زيرا قدرت پادشاه فقط به شمشير نيست بلکه به ثروت نيز هست . البته به خاطر داشته باش که تو بايد به اين ذخيره بيفزايي نه اينکه از آن بکاهي . من نمي کويم که در مواقع ضروري از آن برداشت نکن ، زيرا قاعده اين خزانه اين است که هنگام ضرورت از آن برداشت کنند اما در اولين فرصت آنچه برداشتي به خزانه برگردان .

مادرت آتوسابرمن حق دارد پس پيوسته وسايل رضايت خاطرش را فراهم کن.

ده سال است که من مشغول ساختن انبارهاي غله در نقاط مختلف کشور هستم و من روش ساختن اين انبارها را که با سنگ ساخته مي شود و به شکل استوانه اي است در مصر آموختم و چون انبارها پيوسته تخليه مي شود ، حشرات در آن بوجود نمي آيد و غله در اين انبارها چند سال مي ماند بدون اينکه فاسد شود و تو بايد بعد از من به ساختن انبارهاي غله ادامه دهي تا اينکه آذوقه دويا سه سال کشور در انبارها موجود باشد و هر ساله بعد از اينکه غله جديد به دست آمد از غله موجود در انبارها براي تأمين کسر خوار وبار استفاده کن و غله جديد را بعد از اينکه بوجاري شد به انبار منتقل نما و به اين ترتيب تو هرگز براي آذوقه در اين مملکت دغدغه نخواهي داشت ولو دو يا سه سال پياپي خشکسالي شود هرگز دوستان و نديمان خود را به کارهاي مملکتي نگمار و براي آنان همان مزيت دوست بودن با تو کافيست ، چون اگر دوستان و نديمان خود را براي کارهاي مملکتي بگماري به مردم ظلم کنند و استفاده نامشروع نمايند نخواهي توانست آنها را به مجازات برساني ، چون با تو دوست هستند و تو ناچاري رعايت دوستي بنمايي .

همواره حامي کيش يزدان پرستي باش اما هيچ قومي را مجبور نکن که از کيش تو پيروي نمايند و پيوسته به خاطر داشته باش که هرکس بايد آزاد باشد که از هر کيش که ميل دارد پيروي نمايد.

بعد از اينکه من زندگي را بدرود گفتم بدن من را بشوي و آنگاه کفني را که خود فراهم کرده ام بر من بپيچان و در تابوت سنگي قرار بده و در قبر بگذار اما قبرم را که موجود است مسدود نکن تا هر زمان که مي تواني وارد قبر شوي تا تابوت سنگي مرا ببيني و بفهمي که من پدر تو و پادشاهي مقتدر بودم و بر من بيست وپنج کشور سلطنت مي کردم ، مردم و تو نيز مثل من خواهي مرد زيرا سرنوشت آدمي اين است که بميرد خواه پادشاه کشور باشد يا يک خار کن و هيچ کس در اين جهان باقي نمي ماند .

اگر تو هر زمان که فرصت بدست مي آوري وارد قبر من بشوي و تابوت را ببيني غرور و خود خواهي بر تو غلبه نخواهد کرد اما وقتي مرگ خود را نزديک ديدي بگو قبر مرا مسدود نمايند و وصيت کن که پسرت قبر تو را باز نگاه دارد تا اينکه بتواند تابوت حاوي جسد تو را ببيند . زنهار ، زنهار هرگز هم مدعي هم قاضي نشو اگر هم از کسي ادعايي داري موافقت کن يک قاضي به يک طرف آن ادعا را مورد رسيدگي قرار بدهد و راي صادر نمايد زيرا کسي که مدعي است اگر قاضي هم باشد ظلم خواهد کرد .

هرگز از آباد کردن دست بر ندار زيرا اگر دست از آباد کردن برداري کشور تو رو به ويراني خواهد گذاشت زيرا قاعده اين است که وقتي کشور آباد نمي شود به طرف ويراني مي رود . در آباد کردن ؛ حفر قنات و احداث جاده و شهر سازي را در درجه اول اهميت قرار بده .

عفو و سخاوت ، ولي عفو بايد موقعي بکار بيفتد که کسي نسبت به تو خطايي کرده باشد و اگر به ديگري خطايي کرده باشد و تو خطا را عفو کني ظلم کرده اي زيرا حق ديگري را پايمال نموده ا ي .

بيش از اين چيزي نميگويم اين اظهارات را با حضور کساني که غير از تو در اينجا حاضر هستند ، کردم . تا اينکه بدانند قبل از مرگ من اين توصيه ها را کرده ام و اينک برويد و مرا تنها بگذاريد زيرا احساس ميکنم مرگم نزديک شده است .

برنامه سفر از تهران به سرعین






تابستان داغ ، مسافرت، تعطیلی، بنزین
بدون در نظر گرفتن کلمه آخر این روزها بیشترما دوست داریم تا یک جای خنک برای استراحت و تجدید روحیه پیدا کمیم
فایلهای زیر برنامه سفر 4 روزه از تهران به رشت و اردبیل و آستارا و سرعینه که خودم نوشتم و دو سه بار توسط افراد مختلف تست شده، بد نیست شما هم یک نگاه بیاندازید و با یک کم همت یک سفر خوب برید

با رقيبان سينوهه در 5 هزار سال پيش


در كاوش‌هاي شهر سوخته در سيستان جمجمه‌اي كشف شد كه نشان مي‌داد پزشكان آنجا در 5000 سال پيش عمل جراحي مي‌كرده‌اند.

آن‌طور كه در شاهنامه آمده رستم - پهلوان باستاني ايران- كه اهل همان منطقه بوده با روشي پيشرفته به دنيا آمده كه امروزه در جهان به سزارين مشهور است.

هزاران سال بعد در دوران اسلامي هم ايرانيان به دنبال كشف راه‌هاي تازه‌تري در جهان درمان و پزشكي بودند؛ چنان‌ كه در قرون وسطي كتاب‌هاي رازي و ابن‌سينا دست به دست در سراسر دنيا چرخيد و ابن‌سينا «Avecina» پدر پزشكي جهان نام گرفت.


ادامه

Ultrasurf روش استفاده از ضد فیلتر




خیلی از سایتها هست که به علل مختلف صلاح نیست ما ببینیم، به همین دلیل فیلتر شده اند. ولی این وسط بسیاری سایتها هستند که بیمورد مشمول این محدودیت قرار گرفتند .(مثل خیلی از کلیپ هایی که توی همین وبلاگ وجود داره)، برای حل این مشکل میشه از نرم افزار Ultrasurf استفاده کرد (100% تضمینی بدون کاهش سرعت) :


نرم افزار Ultrasurf رو از اینجا بردارید

( این هم توضیح کامل روش استفاده از Ultrasurf )


فایل رو از اینجا و توضیح رو از اینجا هم میتونید بردارید

پی نوشت:
اینجا هم یک مطلب و روش جدید تر نوشتم که برای Firefox مناسبه

پی نوشت 2:
نسخه های جدید این نرم افزار هم اومده که البته ظاهرا U95 از همه در ایران بهتر کار میکنه توصیه میکنم از اون استفاده کنید
دانلود نسخه 95 - U95

فیلم 3 دقیقه آخر بازی بسکتبال ایران و لبنان


اگر نمیتوانید این کلیپ را ببینید این فایل را بردارید و اجرا کنید و دوباره سراغ این وبلاگ بیاید

لغتنامه


لغتنامه Zdic یا زاهدی یک لغتنامه بی دردسر و جمع و جوره که امکان جستجوی راحت رو در اختیار میده. ضمنا میتونی ددر هرجا با کپی کردن لغت در کلیپ بورد (Ctrl-C) بلافاصله معنی اون رو در برنامه ببینید

فارسی به انگلیسی

انگلیسی به فارسی

انگلیسی به انگلیسی


اولین انیمیشن جهان در شهر سوخته


اولین انیمیشن جهان در شهر سوخته سیستان در یک نقاشی مربوط به 5000 سا پیش کشف شد ظاهرا اگر آثار به جامانده در شهر سوخته و جیرفت و شهداد را در نظر بگیریم تاریخ تمدن ایران که غربیها اصرار به 2500 ساله بودن آن دارند خیلی بیشتر از این خواهد شد..

World's Oldest Animation

Burnt City's Ancient Animation on Display

The first world animated painting belonging to 5000 years ago along with 150 historical relics will be put on display from 28th of May in an exhibition under the title of 10,000 years Persian Culture and Civilization. This animation depicted a goat on an earthenware barrel in a position of jumping towards a bush to eat it. This animated painting was discovered in Burnt City in Sistan va Baluchestan province, southeastern Iran.

Mentioning that it would be the first time the animated goblet of Burnt City is ever to go on display, Mohammad Reza Kargar, director of Iran's National Museum said: In an attempt to choose a number of most unique historical objects which have never been displayed before, the earthenware animated goblet of the Burnt City has also been selected to put for public display in this exhibition....

Sudoku بازی فکری سودوکو

این روزها بازی "سودوکو" ، در کشورهای غربی بسیار مد شده و پیر و جوان در اوقات بیکاری به بازی با آن مشغول می‌شوند.

سودوکو ، مخفف یک عبارت ژاپنی طولانی یعنی "Suuji wa dokushin ni kagiru" ، است که معنی آن می‌شود : ارقام باید تنها باشند.

قانون بازی سودوکو ، بسیار ساده است. سودوکو متشکل از یک مربع است که به 9 مربع بزرگ تقسیم شده و هر مربع بزرگ خود ، به 9 مربع کوچکتر تقسیم شده. شما باید اعداد 1 تا 9 را طوری در سودوکو قرار دهید که در هر سطر ، ستون و مربع بزرگ ، اولاً هيچ عددي تكرار نشده باشد و ثانياً تمام اعداد 1 تا 9 در آن سطر يا ستون به كار رفته باشند. اگر تمام خانه‌ها از ابتدا خالي بودند، كار سختی نبود ، ولی چنين نيست و در شروع بازی بعضی از خانه‌ها به طور تصادفی با بعضی اعداد پر شده‌اند.در بالامیتونید بازی فلش مربوط به این جدول رو ببینید و کمی به مغزتون ورزش بدید


درمان سکسکه

سكسكه‌ عبارت‌ است‌ از انقباضات‌ ناخودآگاه‌ و مكرر عضله‌ ديافراگم. روشهای مختلفی برای درمان آن پیشنهاد شده است ولی یک روش را که چند بار تجربه بر موثر بودنش صحه گذاشته! ، چند بار بوییدن عمیق نان است. امتحان کنید

البته روش های دیگری هم پیشنهاد شده:

- روش خودم، چند بار بوییدن عمیق نان

- نفس خود را نگاه دارید و تا ۱۰ بشمارید

- داخل یك كیسه كاغذی تنفس

- انگشت شست خود را بین دندان ها و لب بالا قرار دهید، سپس لب بالا را با انگشت سبابه خود، درست در زیر سوراخ بینی سمت راست، فشار دهید

-
یك لیوان آب را به سرعت بنوشید، باوری قدیمی وجود دارد مبنی بر اینكه نوشیدن هفت جرعه آب سكسكه را متوقف می كند.
نان خشك یا یخ خرد شده، قورت دهید.

- زبان خود را به ملایمت بكشید.

- یك قاشق چای خوری شكر خشك بخورید.

- بازی پول من را تو برداشتی؟ را به منظور پرت كردن حواس فرد انجام دهید.

- ترساندن ناگهانی فرد مبتلا می تواند مؤثر باشد (به این شرط كه فرد دچار مشكلات بعدی نشود(!

- در برخی متون به گذاشتن یخ و لیمو روی زبان برای متوقف كردن سكسكه، اشاره شده است.


انشاء ا.. هیچوقت دچارش نشید




کتاب گویا! روایت لیلی و مجنون


اگر حال و حوصله خوندن کتاب ندارید لا اقل فقط وقت بگذارید. دکتر الهى داستان لیلی و مجنون را براساس منظومه نظامی گنجوی روایت می‌كند. کلیک راست و ذخیره کنید و گوش کنید. حدود 140 دقیقه

01.wma

02.wma

03.wma

04.wma

05.wma

06.wma

07.wma

08.wma

09.wma

منبع

دو تا محمد قلمبر دزفولی


در جواب دوستانی که پیوسته ما رو برادر و برادر زاده بعضی قلمبرها در محل کارم میدونند به اطلاع میرسانم که هر دو عکس فوق مربوط به محمد قلمبر دزفولی است!!! که سمت چپی منم ولی سمت راستی با اینکه حتما همشهری ماست رو نه تا حالا دیدم و نه قبلا از وجودشون اطلاع داشتم. ظاهرا ایشون بر خلاف بنده از لحاظ کاری پیشرفت خوبی داشته و در حال حاضر در دانشکده فیزیک دانشگاه مک گیل در کانادا در حال تدریس فیزیک میباشند. اینجا رو ببینید.

افسانه 1900


دیروز فیلم افسانه 1900 یا The Legend of 1900 یا La Leggenda del pianista sull'oceano رو از شبکه 3 دیدم. معمولا فیلم هایی که از صدا و سیما پخش میشوند به علت سانسور زیاد اعصاب خورد کن هستند ولی این فیلم (با اینکه همین بلا سرش اومده بود) ولی روح خودش رو ازدست نداده بود و من که قبلا تعریف اون رو شنیده بودم، پای فیلم نشستم و لذت بردم. اگر از فیلمی مثل مسیر سبز یا Green mile یا سینما پارادیزو خوشتون میاد این فیلم رو هم گرچه از لحاظ موضوع ارتباطی با Green mile نداره میپسندید چون حس مشترکی داره.

داستان مربوط به نوزادی سفید پوست میشه که در اولین روز از اولین ماه سال 1900 در یک کشتی اقیانوس پیما توسط یک سیاه پوست پیدا میشه وهیچ وقت از اون کشتی خارج نمیشه، این شخص که ناگهان استعداد عجیبی در نواختن پیانو از خودش نشون میده .....

محصول 1998 ایتالیا

کارگردان : جوزپه تورناتوره Giuseppe Tornatore کارگردان معروف ایتالیایی و کارگردان فیلمهای : سینما پارادیزو و مالنا

موسیقی : انیو موریکونه آهنگ ساز بزرگ تاریخ سینما با آثاری مانند خوب، بد، زشت؛ حرفه ای؛ به خاطر یک مشت دلار؛ برای چند دلار بیشتر؛ مالنا؛ تسخیرناپدیران

چند جا مطلب در مورد فیلم دیدم که اگر وقت دارید یک سر بزنید

کافه نمایش

Mediacircus

Sohail2D

برخـیز شـتربـانـا بربـنـد کـجـــاوه


دیروز بعد مدتی دوباره و با دقت ترانه شتربان رو شنیدم. در ابتدا اینگونه به نظر میاد که این شعر در مورد شکوه ایرانیان در زمان ایران باستان سروده شده ولی مطلبی دیدم در این سایت که ضمن درج متن کامل شعر، نظر دیگری داره. من قسمتی رو که در ترانه خوانده شده رو اینجا میذارم و برای متن کامل و توضیحات بیشتر به همون سایت مراجعه کنید

این هم فایل صوتی ترانه البته با کیفیت پایین


برخـیز شـتربـانـا بربـنـد کـجـــاوه کز چرخ همی گشت عیان رأیت کاوه

در شاخ شجر برخـاست آوای چکاوه وز طول سفر حسـرت من گشت علاوه

بگذر به شتاب اندر از رود سمـاوه در دیـده مـن بـنـگر دریـاچـه سـاوه

درچین و ختن ولوله از هیبت ما بود در مصر و عدن غلغله از شوکت ما بود

در اندلس و روم عیان قدرت ما بود غرناطه و اشبیلیه در طاعت ما بود

صقلیه نهان در کنف رأیت ما بود فرمان همایون قضا آیت ما بود

خاک عرب از مشرق اقصی گذراندیم وز ناحیه غرب به افریقیه راندیم

دریای شمالی را بر شرق نشاندیم وز بحر جنوبی به فلک گرد فشاندیم

هند از کف هندو ختن از ترک ستاندیم ماییم که از خاک بر افلاک رساندیم

امروز گرفتار غم و محنت و رنجیم درداو فره باخته اندر شش و پنجیم

با ناله و افسوس در این دیر سپنچیم چون زلف عروسان همه در چین و شکنجیم

هم سوخته کاشانه و هم باخته گنجیم ماییم که در سوگ و طرب قافیه سنجیم

جغدیم به ویرانه هزاریم به گلزار

افسوس که این مزرعه را آب گرفته دهقان مصیبت زده را خواب گرفته

خون دل ما رنگ می ناب گرفته وز سوزش تب پیکرمان تاب گرفته

رخسار هنر گونه مهتاب گرفته چشمان خرد پرده ز خوناب گرفته

ثروت شده بی مایه و صحت شده بیمار

ابری شده بالا و گرفته است فضا را از دود و شرر تیره نموده است فضا را

آتش زده سکان زمین را و سما را سوزانده به چرخ اختر و در خاک گیا را

ای واسطه رحمت حق بهر خدا را زین خاک بگردان ره طوفان بلا را

بشکاف ز هم سینه این ابر شرر بار


سلوا


این عکس های "سلوا جوادی" یکی از اعضای فامیله. اگر با دیدن این عکس ها ذوق نکردید، یک مشورتی با پزشک بکنید !! (روش کلیلک کنید)

احمدي نژاد و ماهاتير محمد


مقايسه مصاحبه هاي احمدي نژاد و «ماهاتيرمحمد» با شبكه دوم سيما

چندي پيش آقاي «محمود احمدي نژاد » شبکه دو سيما را به انجام مصاحبهاي در نهاد رياست جمهوري دعوت کرد. چند ماه قبل از آن هم شبکه دو سيما آقاي «ماهاتير محمد» نخست وزير اسبق مالزي را جهت انجام مصاحبهاي مشابه به استوديوي گفتگوي ويژه خبري شبکه دو فرا خواند. اگرچه تکرار تجربيات کشورها عينا ممکن نيست و الگوهاي توسعه هر کشور با مقتضيات همان کشور قابل تدوين است. با اينحال، شما را به مرور بخشهاي مشابه دو مصاحبه دعوت ميکنم:

*************************************************

محمود احمدي نژاد : دسترسي ما به انرژي هستهاي معادلات دنيا را به سرعت تغيير خواهد داد. نه آمريکا و نه هيچ کشور ديگري توان حمله و آسيبرساني به جمهوري اسلامي ايران را ندارند، زيرا کارشناسان ما بطور دقيق تمامي حرکات آنان را مورد تحليل قرار ميدهند.

ماهاتير محمد: اگر قدرت اقتصادي داشته باشيد، دولت شما قدرت دارد از کشور دفاع کند. چرا که ازتجارت و کارآفريني قدرت حاصل ميشود وميتواند جهت دفاع هم بکار گرفته شود. ما نتوانستيم کشور صنعتي شويم چون مستعمره بوديم .بعدها در کنار هم در رقابت شرکت کرديم. ما کشوري فقير با درآمد سرانه 300 دلار بوديم که با حفظ «ثبات سياسي»، توليد ناخالص خود را از 12 ميليارد دلار به 230 ميليارد دلار رسانديم.

***********************************************

محمود احمدي نژاد : ما دنبال مردمي سازي هستيم نه خصوصي سازي. مشارکت مردم را بصورت مستقيم به شکل سهام عدالت وبصورت غير مستقيم به شکل واگذاري در بورس انجام ميدهيم.ما مخالف سرمايه گذاري نيستيم، بلکه مخالف تبعيض و تصرف منابع مالي توسط عده قليلي هستيم.

ماهاتير محمد: ما در کنار حقوق اکثريت به حقوق گروههاي کوچک هم توجه کرديم به طوريکه مخل حقوق گروه اکثريت نشود. نتيجه آنکه سطح فقر از 32 به 4 درصد رسيد. نه اينکه به هر قيمتي بايد به توسعه رسيد اما به هرحال بايد قيمت آن را بپردازيد. همانقدر که به فقرا رسيدگي ميشود، به ثروتمندان هم بايد رسيدگي شود. ما معتقديم سود بخش خصوصي از طريق ماليات به دولت نيز ميرسد. دولت 28درصد از سود بخش خصوصي را به عنوان ماليات دريافت ميكند در عوض دولت هيچ سرمايه گذاري در زمينه هايي كه بخش خصوصي فعال است، نميكند.

***********************************************

محمود احمدي نژاد : در9 ماهه گذشته صادرات غير نفتي 41 درصد افزايش يافته است. در همين يکسال اخير مبادلات ما با کشورهاي ديگر سرعت چشمگيري داشته است. امسال6000 ميليارد تومان پروژههاي زود بازده را فعال کرديم. تقاضاي سرمايهگذاري در 9 ماهه اول امسال 91 درصد رشد داشته است.

ماهاتير محمد: يك دولت نميتواند در كوتاه مدت كاري انجام دهد.من معتقدم بايد يك دوره ده ساله باشد. زيرا طرحهاي توسعه نيازمند اين دوره است.گاهي براي اينکه سياستهاي خود را عملي کنيد، مدت زمان زيادي احتياج داريد. وقتي رهبران سريع عوض ميشوند، ايدهها به همراه آنها فراموش ميشود.

*************************************************

محمود احمدي نژاد: اگرکشوري رقيب ماست، بايد نقطه ضعف او را بشناسيم. سياست فعال يعني همين. چرا غربيها در کار ما دخالت ميکنند؟ چرا ما دخالت نکنيم؟ ديديم نقطه آسيب غرب همين جاست. ما ديدگاههاي ملت ايران را براي دنيا تشريح کرده ايم. پيشرفت ملت ايران در مسائل علمي و سياسي امروزه به الگويي براي «تمامي جهان» تبديل شده است.

ماهاتير محمد: ما ميتوانيم در مالزي فقط به فكر شكست همسايه ابرقدرتـــــي مثل چين باشيم و همواره درحال جنگ باشيم، اما ما به خود ميگوييم: بهتر است از يك كيك كه درحال ترقي و رشد است، لقمه اي اندازه خود برداريم، نه كل كيك را كه در آن بمانيم. ما دو گزينه داشتيم: خارجيها با تکنولوژي خود کشور ما را صنعتي کنند يا خودمان توسعه پيدا کنيم. از آنجا که 30 -40 سال طول ميکشد تا يکي از اين تکنولوژيها را بياموزيم، پس گزينه اول را انتخاب کرديم. قرار نيست تکنولوژي در سياست وارد شود.

***********************************************

محمود احمدي نژاد : دشمنان هروقت امکان ضربه به ما داشتند، کوتاهي نکردند. ما اعلام کرديم اگر شما ادعا داريد، ما هم ادعا داريم . نپذيرفتند مناظره کنيم. هر کشوري که هسته اي شد، تحت فشار آمريکا قرار گرفت . براي هستهاي شدن تقريبا هيچ هزينه اي نداده ايم.

ماهاتير محمد: ايران روش رويارويي با غرب را در پيش گرفته است. ما در مالزي اراده کرديم هرچه که خوب بود، از شرق و غرب بگبريم. اين سياست در زماني اتخاذ شد كه كشورهاي تازه استقلال يافته ميخواستند از شر خارجيان راحت شوند و شركتها را ملي نمايند، اما مالزي برعكس عمل كرد. اين اصلي است غيرقابل گريز كه ما بايد با كشورهاي ديگر و حتي با قدرتهاي بزرگ در تعامل و ارتباط باشيم.

***********************************************

محمود احمدي نژاد : ما اگر ده سال بقيه کارها را تعطيل کنيم و به صورت متمرکز بر روي انرژي هسته اي کار کنيم، ميتوانيم 50 سال جلو برويم و اين کار ميارزد.

ماهاتير محمد: اگر به فنآوري اطلاعات توجه نکنيم، يکبار ديگر از غرب عقب خواهيم افتاد. تحقيقات در اکثر دنيا انگليسي است. بايد به اين دانش دستيابي بکنيم و علوم را به انگليسي آموزش دهيم. مديران و نخبگان موفق خارجي را ميآوريم تا روشهاي نوين را به اندوخته هاي ما اضافه كنند.

*************************************************

محمود احمدي نژاد : اشتغال آفريني همان آوردن پول نفت است.

ماهاتير محمد: ما اجازه داديم كه شركتهاي خارجي بيايند وتکنولژي بياورند و كارهايي را انجام دهند كه ما توان انجام آن را نداشتيم. شهروندان مالزي توسط خارجيها استخدام شدند و علم و دانش كسب كردند. ما نه تنها ايجاد شغل كرديم، بلكه تخصص نيز بدست آورديم.خارجيها سرمايه هاي زيادي آوردند و اشتغال ايجاد کردند و ما امروز توانسته ايم نياز ساير کشورها را برطرف کنيم.

***********************************************

محمود احمدي نژاد: بخشي از وظيفه دولت مبارزه با فساد و مبارزه با مافيايي است که از گذشته داخل حکومت راه پيدا کرده است و ارتباطات و مقررات را ميشناسد. ما در مبارزه با ويژه خواري و رانت خواري مصمم هستيم .

ماهاتير محمد: براي مبارزه با فساد اطمينان حاصل کنيد که روند ساده و کوتاه است . مردم رشوه ميدهند تا فرآيند پيچيده را ساده کنند.

***********************************************

محمود احمدي نژاد: با اجراي عدالت است که کشور ساخته ميشود. همه بايد در جهت اجراي عدالت گام بردارند. توزيع سهام عدالت همان توزيع پول نفت بر سر سفره هاي مردم است.

ماهاتير محمد: بيش از صد آيه در قرآن درباره عدالت است اما به شيوه هاي آن اشاره نکرده است. ما اين شيوه را براي اجراي عدالت انتخاب کرديم. اگر عدالت نباشد، مهم اين نيست.