استعفا دادم...




نمیدونم فیلم "رستگاری در شائوشنگ" رو دیده اید یا نه اگر ندیدید حتما ببینید که به نظر من یکی از زیباترین فیلم هاییست که تا بحال دیدم. قصدم تعریف داستانش نیست ولی...
توی این فیلم زندانیهایی هستند که حکم ابد دارند و 20 -30 ساله که در کنار هم زندگی میکنند. یکی از این محکومین که شاید 30 سال توی زندان بوده، مورد عفو قرار میگیره و آزاد میشه. اما، عجیبه که به جای خوشحالی از آزاد شدنش، کاملا ناخرسند به نظر میاد و اصلا از اینکه داره از زندان میره خوشحال نیست.
--------
امروز نامه استعفا از ایران خودرو رو نوشتم. یادم میاد اسفتد 77 بود که دانشجوی ترم دوم فوق لیسانس بودم که اومدم اینجا اول به صورت تقریبا مجانی و فی سبیل الله تا شهریور78 سر کار میرفتم. یادم میاد برای گرفتن جایزه " عالی نسب " انجمن مهندسان مکانیک دو سه روز مسافرت رفتم که بعد از برگشت مدیرم با من دعوا کرد که کجا بودی و کلی غرغر، که بهش گفتم آقای مهندس س.س. من اصلا استخدام نیستم و حقوق نمیگیرم! تازه یادشون اومد که باید استخدامم کنند.
از شهریور 78 تا مرداد 80 هم به صورت پاره وقت استخدام شدم و در مرداد 80 بعد از دوندگی بسیار برای اخذ معافیت سربازی و خطر اخراج از ایران خودرو ( به علت مشمول خدمت سربازی بودن)، به صورت تمام وقت مشغول شدم.
اما حالا در حالی نامه استعفا رو نوشتم که ...

در کناراتلاف وقت ها، بیکاری ها، کل کل های با بعضی مدیران و حرص خوردن های بی پایان از نحوه انجام شدن و نشدن پروژه ها و تغییر سیاست ها و کم بودن حقوق، دغدغه ارتقاء، درگیری ها با یکی دو نفر از همکاران محترم!، ناهار بد، دویدن های برای سرویس و ...

همکاران و دوستان خوب، تجربه کاری، مسافرت ها با آنها، خاطرات خوش، عیدی گرفتن های آخر سال، تعطیلات تابستانی، دلخوشی انجام دو سه تا پروژه خوب، عرق ریختن های برای کار، دو سه تا سفر خارجی، ساعت بعد از ناهار و گپهای دوستانه، چرت و پرت گفتن ها و خندیدن ها، بحث های سیاسی! و ... داشتم که خداحافظی رو سخت میکنه. چرا که همیشه سعی کردم خاطرات خوش رو زنده نگه دارم.

خلاصه اینکه فرستادن نامه استعفا و کلیک روی دکمه تایید برم سخت بود.
در مورد علت استعفا، و باز هم از ایران خودرو براتون مینویسم.

تا یادم نرفته بگم که اولا قصدم از تعریف اون فیلم مقایسه ایران خودرو با اون زندان نبود. دوم اینکه اون پیرمرده بعد از آزادی از زندان خودکشی کرد!! ولی هنرپیشه دیگر فیلم با شرایط مشابه عاقبت به خیر شد. (البته اون دلتنگ نبود!)

تا بعد.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

hooooooooooooorrrrrrraaaaaaaaaaa!!!!!

mobarak bashe dadashi!

ناشناس گفت...

agha tabrik :D

ناشناس گفت...

Tabrik+Arezooye movafaghiat

ناشناس گفت...

vaghti khohafezi kardid nemidunestam darid aghebat be kheir mishavid ,midoonid ikco mesle batlaghe delet mikhad bekani beri vali nemituni harchi dasto pa bezani bishtar foru miri mage az biroon yeki ye shakhe barat befreste.harja hastid moafagh bashid