هر ایرانی‌ یک رسانه



این روزها - بعد از انتخابات - به شدت حال منقلبی دارم، مانند همهٔ شما. همهٔ شما هموطنان. بر این باورم، فارغ از آنکه چه عقیده سیاسی یا مذهبی‌ داشته باشیم، اتفاقات اخیر هر ایرانی‌ را منقلب می‌کند. هر ایرانی‌ که کوچک نشانی‌ از این خاک هنوز در وجودش هست.
این روزها جرات شنیدن تصنیف "ایران‌ای سرای امید" و یا حتی "فریاد (خانه‌ام آتش گرفت است)" شجریان را ندارم. این بغض فروخورده، تازه شده و با اندک تلنگری میترکد.
اما درد من نه فقط بلایست که از بالا بر ما اعمال شده، که بیشتر از نبود آگاهی‌ بعضی‌ از هم میهنانم از شرایط و قضاوت‌های آنها و عدم همراهی آنهاست. گرچه خیلی‌ از آنان به علت نبود دسترسی‌ به اخبار و داشتن تنها منبع خبری موجود که در خوشبینانه‌ترین حالت فقط بخشی از حقیقت را میگوید (که این خود بزرگترین دروغ است) خیلی‌ هم مقصر نیستند. از سوی دیگر عقاید مذهبی‌ و بمباران خبری رسانه‌های داخلی‌ فرصت اندیشیدن و تامل را از آنان گرفته و اجازه نمیدهد گمان کنند ممکن است این همهٔ حقیقت نباشد.
حرف دلم بسیار است و نمی‌شود که بنویسم.
تنها راهی‌ که برای حل این معضل به نظرم می‌رسد استفاده و ادامهٔ ایدهٔ "هر ایرانی‌ یک رسانه" است ، وظیفهٔ خود میدانم و از شما نیز تقاضا دارم با صبر بسیار در یک برنامهٔ بلند مدت با افراد نزدیک خود گفتگو کنید و سعی کنید اطلاعاتی‌ که به گوششان نمیرسد را به آنان بگویید. چه بسیار کسانی‌ که نه به اینترنت نیم بند داخلی‌ دسترسی‌ دارند نه به ماهواره.

نکته مهم: استدلال نکنید، عصبی نشوید. خبر رسانی کنید و فقط تقاضا کنید خبرهای سانسور شده را بخواند و بشنوند.

۷ نظر:

ناشناس گفت...

دوست عزيز سلام
چند روز پيش يك عكس به آدرس اي ميل شما فرستادم كه در صورت امكان ديگران نيز آن را از طريق اين وب لاگ ببينند؟؟؟
ممنون كه مينويسيد.

ناشناس گفت...

همه این روزها حس خوبی نداریم.
اصلا اتفاقاتی که هفته گذشته افتاد. انگار خیلی خیلی بیشتر از یک هفته بود. انقدر بد بود که طولانی به نظر میرسه. خدا خودش کمک کنه.

سمانه

نيلوفر گفت...

سلام محمد عزيز.من از پرسنل شركت هاي تابعه ايران خودرو هستم و الان تو شرايط مشابه اي با شما قرار گرفتم.از طريق يكي از همكاران شما با وبلاگتون اشنا شدم.
هفته پيش پاكتي رو دريافت كرديم كه توش نامه قبولي green card بود.كيس نامبر ما 13000 هست.من تو شرايط سختي قرار گرفتم براي تصميم گيري.ما حدود 2-3 ماه ديگه ويزاي كانادامونو دريافت مي كنيم.با توجه به تجربه زندگي كه در امريكا پيدا كرديد به نظر شما بين كانادا و امريكا كدوم رو براي زندگي مي شه انتخاب كرد؟وضع كار و زندگي تو امريكا چطوره؟ممنون مي شم ما رو راهنمايي كنيد.

حنیف گفت...

سلام عزیز
حنیف هستم!
چند تایی شعر برات میل کردم اگر خواستی منتشر کن با اسم خودم

محمد قلمبر گفت...

دوست ناشناس من با تشکر فراوان از لطف شما این عکس و چندین عکس جدید در همه جا توزیع شده. شرمنده که در اینجا نگذاشتمش.

محمد قلمبر گفت...

سرکار خانم نیلوفر
لطفا به نشانی من ایمیل بزنید تا بیشتر توضیح بدهم ولی کلا باید بگم شانسی رو که به دست آوردید رو از دست ندهید.
با گرین کارت امکان پیداکردن کار بیشتر و بهتر خواهد بود.
نشانی ایمیل در ستون کناری وبلاگ دیده میشود.
موفق باشید

ناشناس گفت...

من هم یک رسانه ام!!!



سعی می کنم آخرین اخبار رو به روز کنم


www.mirhouseyn.blogfa.com