متن کتاب قلعه حیوانات


مزرعهٔ حیوانات: داستان پریان (Animal Farm: A Fairy Story)، که در ایران به نام‌های قلعهٔ حیوانات و مزرعهٔ حیوانات ترجمه شده‌است، رمان کوتاهی تمثیلی به زبان انگلیسی و نوشتهٔ جورج اورول است، دربارهٔ گروهی از حیوانات که انسان‌ها را از مزرعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند بیرون می‌کنند و خود ادارهٔ مزرعه را به دست می‌گیرند، ولی پس از مدتی این حکومت به حکومتی خودکامه با شرایط مشابه قبل تبدیل می‌شود. این رمان در طول جنگ جهانی دوم نوشته شد و در سال ۱۹۴۵ میلادی منتشر شد، ولی در اواخر دههٔ ۱۹۵۰ میلادی محبوب شد. معروفترین جمله این کتاب «همه حیوانات باهم مساویند، اما برخی مساوی ترند» است.در زبان انگلیسی به عنوان ضرب المثل وارد شده‌است.(ویکیپدیا)

۱ نظر:

ناشناس گفت...

وبلاگ خیلی قشنگی دارید من دوست دارم با شما تبادل لینک انجام بدم
پس شما دو تا وب من رو لینک کنید و به من خبر بدید تا وب شما رو در دو وبم لینک کنم
اگر میشه وب های من رو با اسم زیرشون لینک کنید.
www.sajadyyyyyyy.blogfa.com
وبلاگ تفریحی و طنز سجاد
www.winxpsp3.blogfa.com
بهترین و جدید ترین بازی ها و نرم افزار ها