چگونه از دست برچسبهای در و دیوار خلاص شویم

حتما دور و بر درب منزل شما هم پر است از ای نبرچسبهای لوله بازکنی و نشتیابی و تخلیه چاه! من نمیدونم برای یک آپارتمان چند بار در سال ممکنه احتیاج به این مساله بشه که ده ها برچسب در این مورد رو در اطراف هر خونه ایی میشه پیداکرد. البته دو سه سال پیش شهرداری اقدام به پاکسازی اونها کرد ولی باز هم این برچسبها مثل قارچ سبز شده اند.
حا چاره کار چیه؟

خیلی ساده کمی روغن (روغن موتور یا روغن خوراکی فرقی نداره) رو روی سطح برچسب و اطراف آن بمالید، بعد از 24 ساعت با یک کاردک (مطابق شکل!) به راحتی کنده میشوند.

اگر برچسبی، زیادی مقاومت کرد، با تیغ روی آن خراش ایجاد کنید و مجددا با روغن بزنید و 24 ساعت بعد مجددا اقدام کنید.
ابته برای دیوارهای آجری خیلی توصیه نمیشود جراکه این روغت جذب دیوار شده و نقض غرض خواهد شد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سوال:
تو می دانی "ماژیک شِف" چیست؟
تا به حال در زندگی ات لحظه ای پیش آمده که احساس کنی به یک ماژیک شف احتیاج داری؟
تا به حال از خانواده و در و همسایه و فامیل و این و آن شنیده ای بگویند ما ماژیک شف داریم، یا خریده ایم یا می خواهیم؟
من هم نه
امّا از قدیم ترین زمان هایی که به یاد می آورم، تبلیغِ "ماژیک شِف" را روی همه ی دیوارهای همه ی کوچه ها و خیابان ها و گردنه های جادّه ها دیده ام
دو نکته:
اوّل: با این همه، شماره ی تلفنِ ماژیک شف را یادم نمانده است. شانس که نداریم که، دیدی یکی همین فردا از من پرسید آقا یک ماژیک شِف می خواستم، به نظرت از کجا باید بخرم.حالا همه جا را بگرد، از هرکی هم می خواهی بپرس. دریغ از اثری از آثارِ ماژیک شِف.
دوّم: در لواسان باغی بود که مدّت ها بی دیوار بود و تنها با سیم خاردار حصاربندی شده بود، مدّتی است آمده اند دیواری بکشند، هنوز دیوار تمام نشده، با همان اسپریِ مخصوص بر آن نوشتند: ماژیک شف 44646...
یعنی این که این ماژیک شِف -که نمی دانم آدم است، سازمان است، شرکت است، ...- با اجنّه قرار داد کرده است که بر هر دیوارِ بالارفته ای یک ماژیک شِف بنویسند.