روز استقلال




روز استقلال ایالات متحده آمریکا (Independence Day) نام روز استقلال این کشور از پادشاهی بریتانیا در روز ۴ ژوئیه ۱۷۷۶ میلادی و یکی از تعطیلات رسمی در ایالات متحده آمریکا است. در آمریکا «روز استقلال» همراه است با آتش بازی، رژه، باربکیو، کارناوال، پیک نیک، کنسرت، بازیهای بیس بال، سخنرانی ها و جشن های سیاسی، و خیلی دیگر از برنامه‌ها مراسمی که برای بزرگداشت تاریخ و سنن در این کشور برپا می‌گردد.


جای شما خالی ما هم رفتیم تا یکی از بزرگترین آتش بازی ها رو در این روز که در واشنگتن دی سی برگزار میشه ببینیم. البته به علت تعداد زیاد توریست و مردمی که از اطراف به این شهر می آیند، حتما باید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرد و چند دقیقه قبل از پایان این آتش بازی که حدود 17 دقیقه است یاید به سرعت به سمت ایستگاه مترو حرکت میکردیم تا پشت خیل جمعیت گرفتار نشیم.

(همه عکسها "قلم" گرفته است - روی عکس ها کلیک کنید)

بعدا بخونیدش - Read it later


خیلی وقتها به سایتها و مطالبی بر میخوریم که فرصت خواندن یا دیدن آنها را در آن لحظه نداریم و یا موقعیت مناسبی برای این کار در آن لحظه وجود نداره. مثلا تصادفا! به یک کلیپ جالب در محل کار بر میخورید. معمولا در این مواقع بیشتر ما آدرس اون لینک رو به Favorite یا Bookmark ها اضافه میکنیم تا بعدا سر فرصت دوباره اون لینک رو ببینیم. ولی این کار باعث میشه که بعد از مدتی یک لیست بلند بالا در منوی Favorites داشته باشین که مرتب کردن و پیداکردن لینکها اونجا کم دردسر نداره.
یک راه حل خیلی خوب برای این کار استفاده از سایتReaditlater است که به سادگی در اون عضو میشید و با یک کلیک هر سایتی رو که میخواهید رو به فهرستش اضافه میکنید تا بعدا بهش سر بزنید. ضمنا هم میتونید یک دکمه در فایر فاکس اضافه کنید تا با کلیک بر روی اون کل لیستتون رو ببینید.

کلا من این سایت رو کم دردسر و پرفایده دیدم. خصوصا برای کسانی که زیاد توی نت چرخ میزنند.