یک سایت برای بازی 20 سوالی!


این آقا توی این سایت میتونه با 20 تا سوال به شخصیتی که شما توی ذهنتون انتخاب کردید برسه!
باور کنید بیشتر مواقع جواب میده!
من که شجریان و شیرین عبادی رو امتحان کردم جواب داد.
ولی بعضی وقتها هم جواب اشتباه ویا خیلی نزدیک میده! مثلا رفسنجانی رو انتخاب کردم ولی خاتمی رو جواب داد. (به نظرتون این جوابش اشتباه بود یا خیلی نزدیک؟)

آخ اگه بارون بزنه!


  • سردار، طرح امنیت اجتماعی، زن
  • دانشگاه زنجان، معاونت فرهنگی، مددی، دانشجو
  • قاضی، زندان، پسر 13 ساله، خودکشی، قزوین
  • پدر، دختر، شرافت، خانواده، کشتن
  • پدر، دختر، تجاوز، 20 ساله، ایلام
  • لاهیجان، دانشگاه، حراست، طبقه 4، خودکشی
به راحتی میتوان ده ها دسته کلمه از این دست را مثال زد. کلماتی که برای پیدا کردنشان به حافظه قوی نیازی نیست، چرا که کلماتی هستند که همین روزها میشنویم.

یاد این شعر از ترانه "یره" از محسن نامجو میافتم که میگه:
.
.
وقتی شرافت به انجام می‌رسه
حالا نوبت حمام میرسه
آخ اگه بارون بزنه
وای اگه بارون بزنه

.
.

وقت حمام برای کل کشورمان رسیده و باید یه بارون حسابی بزنه!

داستان تولید کالا (The story of STUFF)

چند وقت پیش یک ویدئو دیدم که خانم ANNIE LEONARD بر اساس مطالعات خودش در مورد مراحل مختلف تولید کالا (از مواد اولیه، تولید، توزیع، مصرف و زباله) تهیه کرده. توصیه میکنم این فیلم رو دانلود کنید (50 مگابایت) و یا در سایت خودش به صورت flash ببینید. در واقع ایشون غیر از مراحل بالا حلقه های گمشده این روند رو هم بیان میکنه که بسیاز زیبا با انیمیشن بیان میشه.
قسمتی از فیلم رو اینجا ببینید:



ضمنا برحسب اتفاق در سایت رادیو کالج پارک (که قبلا معرفی کرده بودم) فایلی صوتی پیدا کردم که میشه گفت ترجمه متن فیلمه.
حتما ببینید و بشنوید.لااقل برای تقویت زبان که خوبه!

"درد دل" درست است یا "درد و دل" ؟


به نظر شما کدام یک درسته؟

درد دل کردن یا درد و دل کردن؟


شاید برای شما که جواب رو میدونید سوال مسخره ایی به نظر برسه ولی وقتی در Google لغت درد و دل رو جستجو کنید میبینید که متاسفانه نزدیک به یک میلیون بار ترکیب اشتباه "درد و دل" در متن سایت های ایرانی دیده میشه.

غصه ام آنجا بیشتر شد که دیدم این اشتباه، بیشتر درسایتهایی دیده میشه که مربوط به جوانان و نوجوانان عاشقیست است که ادبیات خاص و محتوای ویژه مورد استفاده آنان آینده روشنی از زبان فارسی برایمان تصویر نمیکند.(توجه به عکس - منبع عکس : درد و دل من و عشقم )

-----------------


در لغتنامه سترگ دهخدا میخوانیم:

درد دل کردن:

  • زاري کردن . (غياث ). زاري نمودن و درد دل گفتن و خالي کردن . (از آنندراج ). اندمه نزد کسي داشتن . گفتن و شرح کردن کسي ديگري را غم و اندوه و ناگواري هاي زندگي خود يا پيش آمدن ناملائمي را. غمهاي خود را براي دوستي گفتن بي چشم غمگساري . غم و اندوه خود را شرح دادن بي قصد استمدادي . غم و شادي بگفتن . ناليدن . بناليدن . (يادداشت مرحوم دهخدا). غم و غصه خود را بازگو کردن . در زبان و زمان تاريخ بيهقي اين معني با «غم و شادي گفتن » آمده است .رجوع به غم و شادي در همين لغت نامه شود.
  • راز خود را به کسي گفتن .

جامی میگوید:

بدين سان درد دل بسيار مي کرد

به يوسف شوق خود اظهار مي کرد.


مخلص کاشي :

نيستي بيمار خود اي ناله بالا پا گذار

درد دل بي جا چرا پيش مسيحا مي کني .


عبید زاکانی

قصه‌ی درد دل وغصه‌ی شبهای دراز

صورتی نیست که جائی بتوان گفتن باز


چگونه از دست برچسبهای در و دیوار خلاص شویم

حتما دور و بر درب منزل شما هم پر است از ای نبرچسبهای لوله بازکنی و نشتیابی و تخلیه چاه! من نمیدونم برای یک آپارتمان چند بار در سال ممکنه احتیاج به این مساله بشه که ده ها برچسب در این مورد رو در اطراف هر خونه ایی میشه پیداکرد. البته دو سه سال پیش شهرداری اقدام به پاکسازی اونها کرد ولی باز هم این برچسبها مثل قارچ سبز شده اند.
حا چاره کار چیه؟

خیلی ساده کمی روغن (روغن موتور یا روغن خوراکی فرقی نداره) رو روی سطح برچسب و اطراف آن بمالید، بعد از 24 ساعت با یک کاردک (مطابق شکل!) به راحتی کنده میشوند.

اگر برچسبی، زیادی مقاومت کرد، با تیغ روی آن خراش ایجاد کنید و مجددا با روغن بزنید و 24 ساعت بعد مجددا اقدام کنید.
ابته برای دیوارهای آجری خیلی توصیه نمیشود جراکه این روغت جذب دیوار شده و نقض غرض خواهد شد.

کلوتهای کرمان و تخریب آنها توسط نیروی انتظامی

دوستان در سرزمین کلوتها

زمستان 85 همراه با جمعی از دوستان برای دیدن چند نقطه از استان کرمان به آنجا سفر کردیم. جای شما خالی غیر از ارگ راین و باغ شازده و سرو کهنسال سیرچ و البته شهر کرمان، به شهداد رفتیم و از نزدیک کلوتهای کویر را دیدیم. حس عجیبی دارد در یکی از گرمترین نقاط کره زمین که هیچ موجود زنده ای در آن تاب نمیآورد(حیوان، گیاه و حتی باکتریها) در جایی که مانند قطعه ای از کره ای دیگر است بر روی زمین.
جو بینظیر و اشکال عجیب کلوتها انسان را مبهوت میکند.

کلوت امر به سکوت میکند.

عکس های بالا از قلم گرفته هاست.


میخواستم سر فرصت در مورد این سفر بنویسم که عکس و خبر زیر وادارم کرد زودتر و مختصرتر چنین کنم.

در رزمايش نيروي انتظامي در مناطق عملياتي كوير شهداد تعدادی از کلوتها مورد هدف قرار گرفته و تخریب شده اند.
این کلوتها که در اثر باد و باران در طی هزاران سال در دل کویر ساخته شده و در دنیا بینظیر هستند به همین سادگی از بین برده میشوند.
ای خدا ...


این عکسها هم از اینجا برداشته شده است.

مواد اعلاميه جهانی حقوق بشر - همراه با فیلمی برای هر ماده



اعلامیه جهانی حقوق بشر یک پیمان بین المللی است که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسیده‌است و شامل ۳۰ ماده‌ است که به تشریح دیدگاه سازمان ملل متحد در مورد حقوق بشر می‌پردازد. مفاد این اعلامیه حقوق بنیادی مدنی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، و اجتماعی که تمامی ابنای بشر در هر کشوری باید از آن برخوردار باشند، مشخص کرده‌است.

مفاد این اعلامیه از نظر بسیاری از پژوهشگران از اعتبار حقوق بین‌الملل برخوردارست زیرا به صورت گسترده‌ای پذیرفته شده و برای سنجش رفتار کشورها به کار می‌رود.

کشورهای تازه استقلال یافته زیادی به مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر استناد کرده یا آن را در قوانین بنادی یا قانون اساسی خود گنجانده‌اند.

تاریخچه

مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سه سال پس از تأسیس سازمان ملل متحد، اعلامیه جهانی حقوق بشر تصویب نمود و اعلامیه جهانی حقوق بشر، که هدف آن ایجاد تضمین حقوق و آزادی های برابر برای همه مردم بود در ۱۰ دسامبر۱۹۴۸ به تصویب رسید، روزی که اینک در سراسر جهان به عنوان روز بین‌المللی حقوق بشر گرامی داشته می‌شود.

روی لینک هر ماده کلیک کنید تا فیلم مربوطه دانلود شود.

ماده ۱: تمام افراد بشر آزاد به دنیا می آیند و از لحاظ حیثیت و حقوق با هم برابرند . همه دارای عقل و وجدان می باشند و باید نسبت به یکدیگر با روح برادری رفتار کنند

ماده۲: هر کس می تواند بدون هیچ گونه تمایز ، خصوصا از حیث نژاد ، رنگ ، جنس ، زبان ، مذهب ، عقیده سیاسی یا هر عقیده دیگر و همچنین ملیت ، وضع اجتماعی ، ثروت ، ولادت یا هر موقعیت دیگر ، از تمام حقوق و کلیه آزادی هایی که در اعلامیه حاضر ذکر شده است ، بهره مند گردد. به علاوه هیچ تبعیضی به عمل نخواهد آمد که مبتنی بر وضع سیاسی ، اداری و قضایی یا بین المللی کشور یا سرزمینی باشد که شخص به آن تعلق دارد . گواه این کشور مستقل ، تحت قیمومیت یا غیر خود مختار بوده یا حاکمیت آن به شکل محدودی شده باشد

ماده ۳: هر کس حق زندگی ، آزادی و امنیت شخصی دارد

ماده ۴: احدی را نمی توان در بردگی نگه داشت و داد و ستد بردگان به هر شکلی که باشد ممنوع است

ماده ۵: احدی را نمی توان تحت شکنجه یا مجازات یا رفتاری قرار داد که ظالمانه و یا بر خلاف انسانیت و شئون بشری یا موهن باشد

ماده ۶: هر کس حق دارد که شخصیت حقوق او در همه جا به عنوان یک انسان در مقابل قانون شناخته شود

ماده ۷: همه در برابر قانون ، مساوی هستند و حق دارند بدون تبعیض و بالسویه از حمایت قانون برخوردار شوند.همه حق دارند در مقابل هر تبعیضی که ناقض اعلامیه

حاضر باشد و بر علیه هر تحریکی که برای چنین تبعیضی به عمل آید به طور تساوی از حمایت قانون بهره مند شوند

ماده ۸: در برابر اعمالی که حقوق اساسی فرد را مورد تجاوز قرار بدهد و آن حقوق به وسیله قانون اساسی یا قانون دیگری برای او شناخته شده باشد ، هر کس حق

رجوع به محاکم ملی صالحه دارد

ماده ۹: احدی را نمی توان خود سرانه توقیف ، حبس یا تبعید نمود

ماده ۱۰: هرکس با مساوات کامل حق دارد که دعوایش به وسیله دادگاه مساوی و بی طرفی ، منصفانه و علنا رسیدگی بشود و چنین دادگاهی درباره حقوق و الزامات او یا هر اتهام جزایی که به او توجه پیدا کرده باشند، اتخاذ تصمیم بنماید

ماده ۱۱: الف) هر کس به بزه کاری متهم شده باشد بی گناه محسوب خواهد شد تا وقتی که در جریان یک دعوای عمومی که در آن کلیه تضمین های لازم برای دفاع ازاو تامین شده باشد ، تقصیر او قانونا محرز گردد

ب) هیچ کس برای انجام یا عدم انجام عملی که در موقع ارتکاب ، آن عمل به موجب حقوق ملی یا بین المللی جرم شناخته نمی شده است محکوم نخواهد شد . به همین طریق هیچ مجازاتی شدیدتر از آنچه که در موقع ارتکاب جرم بدان تعلق می گرفت درباره احدی اعمال نخواهد شد

ماده ۱۲: احدی در زندگی خصوصی ، امور خانوادگی ، اقامتگاه یا مکاتبات خود نباید مورد مداخله های خود سرانه واقع شود و شرافت و اسم و رسمش نباید مورد

حمله قرار گیرد . هر کس حق دارد که در مقابل این گونه مداخلات و حملات ، مورد حمایت قانون قرار گیرد

ماده ۱۳: الف) هر کس حق دارد که در داخل هر کشوری آزادانه عبور و مرور کند و محل اقامت خود را انتخاب نماید

ب) هر کی حق دارد هر کشوری و از جمله کشور خود را ترک کند یا به کشور خود باز گردد

ماده ۱۴: الف) هر کس حق دارد در برابر تعقیب ، شکنجه و آزار ، پناهگاهی جسنجو کند و در کشورهای دیگر پناه اختیار کند

ب) در موردی که تعقیب واقعا مبتنی به جرم عمومی و غیر سیاسی و رفتارهایی مخالف با اصول و مقاصد ملل متحد باشد ، نمی توان از این حق استفاده نمود

ماده ۱۵: الف) هر کس حق دارد ، که دارای تابعیت باشد

ب) احدی را تمی توان خود سرانه از تابعیت خود یا از حق تغییر تابعیت محروم کرد

ماده ۱۶: الف) هر زن و مرد بالغی حق دارند بدون هیچ محدودیت از نظر نژاد ، ملیت ، تابعیت یا مذهب با هم دیگر زناشویی و هنگام انحلال آن ، زن و شوهر در کلیه امور مربوط به ازدواج دارای حقوق مساوی می باشند

ب) ازدواج باید با رضایت کامل و آزادانه زن ومرد واقع شود

پ) خانواده رکن طبیعی و اساسی اجتماع است و حق دارد از حمایت جامعه و دولت بهره مند شود

ماده ۱۷: الف) هر شخص ، منفردا یا به طور اجتماعی حق مالکیت دارد

ب) احدی را تمی توان خود سرانه از حق مالکیت محروم نمود

ماده ۱۸: هر کس حق دارد که از آزادی فکر ، وجدان و مذهب بهره مند شود .این حق متضمن آزادی تغییر مذهب یا عقیده و ایمان می باشد و نیز شامل تعلیمات مذهبی و اجرای مراسم دینی است . هرکس می تواند از این حقوق یا مجتمعاً به طور خصوصی یا به طور عمومی بر خوردار باشد

ماده ۱۹: هر کس حق آزادی عقیده وبیان دارد و حق مزبورشامل آن است که از داشتن عقاید خود بیم و اضطرابی نداشته باشد و در کسب اطلاعات و افکار و در اخذ و انتشار آن ، به تمام وسایل ممکن و بدون ملاحضات مرزی، آزاد باشد

ماده ۲۰: الف) هرکس حق دارد آزادانه مجامع و جمعیت های مسالمت آ میز تشکیل دهد

ب) هیچ کس را تمی توان مجبور به شرکت در اجتماعی کرد

ماده ۲۱: الف) هر کس حق دارد که در اداره امور عمومی کشور خود ، خواه مستقیما و خواه با وساطت نمایندگانی که آزادانه انتخاب شده باشد شرکت جوید

ب) هر کس حق دارد با تساوی شرایط ، به مشاغل عمومی کشور خود نایل آید

پ) اساس و منشا قدرت حکومت ، اراده مردم است . این اراده باید به وسیله انتخاباتی ابراز گردد که از روی صداقت و به طور ادواری ، صورت پذیرد .انتخابات باید عمومی و با رعایت مساوات باشد و با رای مخفی یا طریقهای نظیر آن انجام گیرد که آزادی رای را تامین نماید

ماده ۲۲: هر کس به عنوان عضو اجتماع ، حق امنیت اجتماعی دارد و مجاز است به وسیله مساعی ملی و همکاری بین المللی ، حقوق اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی خود را که لازمه مقام و نمو آزادانه شخصیت اوست با رعایت تشکیلات و منابع هر کشور به دست آورد

ماده ۲۳: الف) هر کس حق دارد کار کند، کار خود را آزادانه انتخاب نماید ، شرایط منصفانه و رضایت بخشی برای کار خواستار باشد و در مقابل بیکاری مورد حمایت قرار گیرد

ب) همه حق دارند که بدون هیچ تبعیضی در مقابل کار مساوی ، اجرت مساوی دریافت نمايند

پ) هر کس که کار میکند به مزد منصفانه و رضایت بخشی ذیحق می شود که زندگی او و خانواده اش را موافق شئون انسانی تامین کند و آن را در صورت لزوم با هر نوع وسایل دیگر حمایت اجتماعی، تکمیل نماید

ت) هر کس حق دارد که برای دفاع از منافع خود با دیگران اتحادیه تشکیل دهد و در اتحادیه ها نیز شرکت کند

ماده ۲۴: هر کس حق استراحت و فراغت و تفریح دارد و به خصوص به محدودیت معقول ساعات کار و مرخصی های ادواری ، با اخذ حقوق، ذیحق می باشد

ماده ۲۵: الف) هرکس حق دارد که سطح زندگی او ، سلامتی و رفاه خود و خانواده اش را از حیث خوراک ومسکن ومراقبتهای طبی و خدمات لازم اجتماعی تامین کند و همچنین حق دارد که در مواقع بیکاری ، بیماری ، نقص اعضا ، بیوگی ، پیری یا در تمام موارد دیگری که به علل خارج از اراده انسان ، وسایل امرار معاش او از بین رفته باشد از شرایط آبرومندانه زندگی برخوردار شود

ب) مادران وکودکان حق دارند که از کمک و مراقبت مخصوصی بهره مند شوند . کودکان چه براثر ازدواج و چه بدون ازدواج به دنیا آمده باشند ، حق دارند که همه از یک نوع حمایت اجتماعی برخوردار شوند

ماده ۲۶: الف) هر کس حق دارد که از آموزش و پرورش بهره مند شود . آموزش و پرورش لااقل تا حدودی که مربوط به تعلیمات ابتدایی و اساسی است باید مجانی باشد . آموزش ابتدایی اجباری است . آموزش حرفه ای باید عمومیت پیدا کند و آموزش عالی باید با شرایط تساوی کامل ، به روی همه باز باشد تا همه ، بنا به استعداد خود بتواند از آن بهره مند گردند

ب) آموزش و پرورش باید به طوری هدایت شود که شخصیت انسانی هر کس را به حد اکمل رشد آن برساند و احترام حقوق و آزادی های بشری را تقویت کند . آموزش و پرورش باید حسن تفاهم ، گذشت و احترام عقاید مخالف و دوستی بین تمام ملل و جمعیت های نژادی یا مذهبی و همچنین توسعه فعالیت های ملل متحد را در راه حفظ صلح ، تسهیل نماید

پ) پدر و مادر در انتخاب نوع آموزش و پرورش فرزندان خود نسبت به دیگران اولویت دارند

ماده ۲۷: الف) هر کس حق دارد در زندگی فرهنگی اجتماع شرکت کند ، از فنون و هنرها متمتع گردد و در پیشرفت علمی و فوائد آن سهیم باشد

ب) هر کس حق دارد از حمایت منافع معنوی و مادی آثارعلمی ، فرهنگی یا هنری خود برخوردار شود

ماده ۲۸: هر کس حق دارد برقراری نظمی را بخواهد که از لحاظ اجتماع و بین المللی ، حقوق و آزادی هایی را که در این اعلامیه ذکر گردیده ، تامین کند و آنها را به مورد عمل بگذارد

ماده ۲۹: الف) هرکس در مقابل آن جامعه ای وظیفه دارد که رشد آزاد کامل شخصیت او را میسر سازد

ب) هر کس در اجرای حقوق و استفاده از آزادی های خود ، فقط تابع محدودیت هایی است که به وسیله قانون ، منحصرا به منظور تامین شناسایی و مراعات حقوق و آزادی های دیگران و برای مقتضیات صحیح اخلاقی و نظم عمومی و رفاه همگانی ، در شرایط یک جامعه دموکراتیک وضع گردیده است

پ) این حقوق و آزادی ها ، در هیچ موردی نمی تواند بر خلاف مقاصد و اصول ملل متحد اجرا گردد

ماده ۳۰: هیچ یک از مقررات اعلامیه حاضر نباید طوری تفسیر شود که متضمن حقی برای دولتی یا جمعیتی یا فردی باشد که به موجب آن بتواند هر یک از حقوق و آزادی های مندرج در اعلامیه را ازبین ببرد ویا در آن راه ، فعالیتی بنماید

نرم افزار برای بازیهای جام ملتهای اروپا


با قابلیت به روز رسانی اینترنتی و محاسبه زمان مسابقات با توجه به کشور شما و ...

گزارش سفر در تعطیلات خرداد - قسمت اول آبشار بیشه

نقشه

نمایی از دورود و آلودگی کارخانه سیمان درود در کنار شهر



برای این چند روز تعطیل (خرداد)، همراه با یکی از دوستان (جناب حسین خان) و همسرانمان تصمیم به سفر به استان لرستان گرفتیم. هدفمان این بود که چند منطقه دیدنی و طبیعی از این استان رو ببینیم. در زیر سعی میکنم اطلاعاتی رو بدم که اگر خواسیتد شما هم به این سفر بروید بهتون کمک کنه.
صبح از جاده ساوه (به علت شلوغی احتمالی در جاده قم) به سلفچگان، اراک، بروجرد و در نهایت دورود رسیدیم. قبلا با هتل شهرداری دورود تلفنی همانگ کرده بودم و خوشبختانه نیاز به واریز پول برای رزرو نبود. (با قیمت مناسب شبی 20 هزار تومان برای اتاق دو تخته).

هتل شهرداری دورود

شب گشت کوچکی در شهر زدیم و صبح زود ساعت 7 به قصد دیدن آبشار بیشه، به سمت ایستگاه راه آهن دورود رفتیم و بعد از پارک ماشین در پارکینگ، به سمت قطار رفتیم. نمیدونم تصورتون از قطار چیه ولی این قطار محلی که از دورود به سمت سپید دشت حرکت میکنه کاملا متفاوت با قطلر هایی بود که تا حالا سوار شده بودم. یک لوکوموتیو و 2 واگن و کلی آدم که به سرعت با بار و بندیل و سر و صدا سوار میشدند (و البته بدون بلیط و شمار صندلی!) و هر کس سوار میشد برای همه همراهاش، با کیف و قابلمه و کاپشن و... جا میگرفت و ... وضعیت جالبی بود.
اول از یک نفر اونجا پرسیدم اینجا بلیط از کجا باید بگیریم؟
یک نگاهی کرد گفت بلیط نمیخواد! سوار شو.
ما هم سوار شدیم و مردم مثل اتوبوس انقلاب - امام حسین چپیدند توی قطار و ساعت 8 راه افتادیم .

توی قطار

البته یک پسر جوان هم جاش رو به ما داد و خانم ها همراه با یک دختر جوان سه نفری روی 2 تا صندلی نشستند و بعد از مدتی 2 نفر از ابتدای واگن شروع به گرفتن پول و دادن بلیط کردند. (نفری 200 تومان). بعد از 2 ایستگاه و حدود 40 دقیقه به ایستگاه بیشه رسیدیم.
تقریبا 80 درصد مسافرها پیاده شدند و ما هم به سمت آبشار که نزدیک ایستگاه هست حرکت کردیم.
واقعا آبشار زیباییست. اونجا پر بود از چادر و آدم هایی که هنوز خواب بودند. ما با کلی جستجو تونستیم یک جای ظاهرا خوب (و البته پوشیده از زباله) روبروی آبشار پیدا کنیم و بعد از تمیز کاری مختصر، بساط صبحانه رو راه بیاندازیم. برنامه مون این بود که تا عصر همون جا بمونیم و ساعت 7 با همین قطار برگردیم.

کمی عکس گرفتیم که...

نمایی دور از آبشار
من حسین و کمی از آبشار
نمای کلی آبشار

چشمتون روز بد نبینه یواش یوش هموطنان لرستانی مان از خواب بیدار شدند و از چادر ها در اومدند، کلی آدم هم که با ماشین از سمت خرم آباد راه افتاده بودند هم رسیدند. یک دفعه دیدیم جلومون (هم جایی که نشسته بودیم و هم آبشار، پر شده از آدم، یکی توی آب رودخونه که با آلودگی هرچه تمام تر از دورود میومد مسواک میزد یکی ظرف میشست، دیگری شنا میکرد و اون یکی شیرجه میرفت. بغل گوشمون هم یکی مذبوحانه سعی در ماهیگیری داشت. صبحانه رو که خوردیم پشت سرم رو دیدم که یک سری زن و مرد و بچه روی سنگ های بزرگ پشت سرمون نشستند. جلومون هم که کلی آدم توی آب بود که بعضی هاشون هم بدون مایو و با شورت توی آب بودند و حتی شیرجه میرفتند!!!

من و همسرم و کمی از آبشار

تصور کنید دور تا دورمون پر از آدم بود و ما اون وسط روی زیر اندازمون لم داده بودیم!
ساعت 10:15 بود که یک دفعه تصمیم گرفتیم از اونجا (در) بریم. فورا جمع و جور کردیم وقتی فهمیدیم ساعت 10:30 یک قطار برگشت به سمت دورود حرکت میکنه بدوبدو برگشتیم به ایستگاه و خوشبختانه به موقع رسیدیم. سوار شدیم و ساعت 12 هتل بودیم.
تا بعد..

این کاغذ توی قطار نصب! شده بود

نکته ها:
  • راه دسترسی از خرم آباد هم هست ولی از دورود فقط با قطار میشه.
  • آبشار بسیار زیبایی هست که حتما باید ببینید.
  • هوا عالی بود و عطرمطبوعی از درختان اونجا شنیده میشد.
  • به علت شلوغی در تعطیلات این چنینی و آخر هفته ها توصیه نمیشه.
  • حتما با خودتون جارو دستی هم ببرید! (یادم باشه به لیست لوازم سفر اضافه کنم!)
  • تجربه خوبی بود.
  • روی عکس ها کلیک کنید