باز هم زبان انگلیسی - این بار دو منبع خوب برای شنیدن



در پست قبلی توصیه کردم شنیدن بهترین روش برای یادگیری زبان است. البته پیداکردن یک منبع خوب هم خیلی راحت نیست. منبعی که هم تلفظ صحیح داشته باشه و هم به روز باشه. فیلم ها و سریالهای تلویزیونی البته به نوبه خودشون خوب هستند ولی خیلی از مکالمات مکالمات "صحیح" نیست.
یکی از منابع خوب شنیدن، رادیوی سراسری آمریکا (National Public Radio) یا به اختصار NPR است. اخبار روز تحلیل سیاسی، موضوعات داغ دنیا، تکنولوژی و ... رو میتونید توش پیدا کنید. تلفظ صحیح، سالم بودن جملات و به روز بودن از مشخصات اصلی این رادیو برای کسانیست که به دید یک منبع آموزشی به اون نگاه میکنند. البته قطعا برای سطح مبتدی خیلی مناسب نیست ولی توصیه میکنم اگر سر کار میتونید به جای گوشدادن به موسیقی روزی یکی دو ساعت به NPR گوش بدید.





یکی از بخشهای جالب این رادیو قسمت بخش Hearing Voices است. حدود دو سال از راه اندازی این برنامه میگذره و در این برنامه هفتگی، هر هفته یک نمایشنامه/داستان بخش میشه به نظرم من بسیار وسیله مفیدیست چراکه هم به آشنایی با فرهنگ آمریکا کمک میکنه و هم موضوعات جالبی داره خصوصا اینکه برنامه ها هرهفته به صورت فایل mp3 در سایت قرار میگیره نحوه اجرا هم کاملا گیرا و جذاب است. استفاده از این سایت رو به همه کسانی که میخواهند زبان انگلیسی (آمریکایی) خوشون رو تقویت کنند و با آمریکا بیشتر آشنا بشوند توصیه میکنم.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

عالی بود این پست
مرسی

سمانه گفت...

از تشویق های شما من هم تو ماشین هر روز انگلیسی گوش میدم. ممنون

ناشناس گفت...

خیلی عالیه مرسی
محمدرضا از تبریز

Notes for my doughtier,Isuda گفت...

ممنون از اطلاعاتی که در اختیار دیگران می گذاری
می تونم بپرسم حداقل هزینه زندگی در آمریکا چقدره و اینکه با چه مبلغی می توان در یک منطقه متوسط ایالت کالیفورنیا خانه دو خابه اجاره کرد البته آپارتمان

محمد قلمبر گفت...

جناب اسماعیل پور
لطفا به سایت مهاجر سرا مراجعه کنید. اطلاعات به روز در مورد مهاجرت به آمریکا رو میتونید اونجا پیدا کنید.
ضمنا میتونید به سایت
rent.com هم سر بزنید و هزینه اجاره خانه در هر جای آمریکا رو جستجو کنید.