آمادگي مسئولان براي كنار رفتن جزو افتخارات دولت و كشور است

خبرگزاري فارس: علي ذبيحي (مشاور رئيس جمهور) با اشاره به كناره‌گيري وزير آموزش و پرورش گفت:‌ چرا يك كار ارزشي را كه مي‌تواند براي مديران اين دولت و كشور جزو افتخارات باشد، عده‌اي تلاش مي‌كنند به عنوان ضعف مطرح كنند . هر كدام از ما يك سرمايه مشخصي داريم كه مي‌توانيم در يك زمان مشخص در اختيار دولت قرار دهيم. يك نفر يك سال، ديگري چهار سال؛ در واقع افراد مي‌آيند تا سرمايه‌هاي خود را در موقعيت جديد هزينه نمايند و پس از اتمام سرمایه هم ممكن است ديگر ادامه كار نه تنها مفيد نباشد، بلكه براي خود او هم مضر باشد. .
وي تغييرات مديريتي در دولت را به دليل استفاده حداكثري از ظرفيت‌هاي كشور و چرخش نخبگان، مثبت و مفيد دانست و اظهار داشت: بار بايد به سرمنزل مقصود برسد حال به جاي اينكه اين بار را يك نفر در يك زمان طولاني برساند بهتر است چند نفر در زمان كوتاه‌تر برسانند، طبيعي است كه روش دوم مناسب‌تر است مگر اينكه كسي مثل رضازاده پيدا شود كه همه بار را يك تنه بالا ببرد كه مطلوب‌تر باشد.
روند كار در كشور ما به دليل كم‌كاري در گذشته و حجم زياد كارهاي به زمين مانده شبيه به يك مسابقه دو مارتن است كه متأسفانه در برخي از بخش‌ها يك نفر كه يك تنه همه راه را بپيمايد نداريم، لذا ناچاريم بين راه افراد تعويض گردند تا كار روي زمين باقي نماند.
ذبيحي در پاسخ به اين نكته كه چرا از اين بركناري‌ها تحت عنوان استعفا نام برده مي‌شود، گفت: براي اينكه همه افراد قبل از پذيرش مسئوليت بر اساس يك ميثاق مشترك و واحد، كار را شروع مي‌كنند و در ابتدا پذيرفته‌اند كه هر جا بنزين آنها تمام شد به پاركينگ بغل جاده بروند و نفر بعدي كار را دنبال كند

هیچ نظری موجود نیست: