عشق پیری با صدای شجریان با لهجه مشهدی


دانلود

یره گه کار مو و تو دره بالا می گیره
ذره ذره دره عشقت تو دلم جا می گیره
روز اول به خودم گفتم ایم مثل بقی
حالا کم کم می بینم کار دره بالا میگیره
چن شبه واز مو دوزم چشمامه تا صبحه به چخت
یا بیک سم بی خودی مات ممنه را می گیره
چن شبه واز مث چل سال پیش از ای مرغ دلم
تو زمستون بهنه سبزه و صحرا می گیره
تا سحر جل مزنم خواب به سراغم نمیه
هی دلم مثل بچه بهنه ی بیجا می گیره
موگومش هر چی که مرگت چیه ؟ کوفتی نمگ
عوضش نق مزنه ذکر خدایا می گیره
پیری و معرکه گیری که مگن حال موی
دره کم کم ای کتاب صفحه پینجاه می گیره
هر که عاشق مشه پنهون مکنه مثل اویه
که سوار شتر و پوشتشه دولا می گیره
پشتشه دولا میگیره

۷ نظر:

ناشناس گفت...

محمد جان سلام
بعد از مدتها بالاخره تونستم به بلاگت سر بزنم و حدود 2 ساعت کامل خوندم و دیدم
بخصوص با قسمت سخنرانی رئیس جمهور محبوب خیلی حال کردم
باز هم از این دست کارا داری بزار البته من در قبال پیشامدهای بعدش تنها چیزی که می تونم بهت بدم 2-3 تا کمپوت آناناس خارجی دم در زندانه
خیلی باحالی در پناه حق

ناشناس گفت...

تمام بزرگان، دوره های ناشناخته ای را در تجربه ی انواع مختلف سبک ها گذرانده اند، فرق شجریان با مثلاً افتخاری در این است که این تجربه ها را در دوره های تاریکِ ناشناخته ی قبل از رسیدن به سبکِ شخصی از سرگذرانده است

ناشناس گفت...

می دانی که برای هر دستگاهِ موسیقی ایرانی، صفتی لحاظ می کنند، مثلاً ماهور را "صبح" می دانند و شور را " شب" و نوا را "غروب" و چهارگاه را "حماسی" و
سه گاه را "پیرِ رند" می دانند. می بینی که شجریان، این آواز را در سه گاه خوانده است که چه مناسب در آمده

ناشناس گفت...

dedashe golom kheili gheshang bood bokhoda. dastan dard negire

ناشناس گفت...

محمد جان سلام
اولا که خیلی ممنون از ئبلاگ قشنگت مخصوصا این قطعه استاد شجریان به زبان ما مشهدی ها.
دوما این اقای قلمبر دزفولی که تو اداره ما (صداوسیمای مشهد) بود حالا بازنشست شده چه نسبتی با شما داره؟
و بالاخره یک تقاضا دارم. لطفا فایل صوتی "عشق پیری با صدای شجریان با لهجه مشهدی" را برام بفرستین. راستش خیلی خاطره دارم. آقایی کردین. ممنونم
mqassemi100@gmail.com

ناشناس گفت...

سلام بزرگوار

ما رو شرمنده کردین. فایل رسید. خوشحالم کردین در حد تیم ملی...

ممنونم.
کاری باشه در خدمتیم.

ناشناس گفت...

میتونین از وبسایت www.amirworld.com
دانلود کنید