دوچرخه سواری دور دنیا برای صلح و محیط زیست




"ما يك زوج ايراني هستيم به نام هاي سميه (نسيم) يوسفي و جعفر ادريسي كه پس از چندين سال فعاليت كوهنوردي و سنگ نوردي و آشنا شدن با افرادي كه با دوچرخه مسيرهاي بين كشورهاي مختلف را طي كرده اند ،تصميم رفتن به سفري را در ذهن پرورانديم ، پرورانديم و پرورانديم و اكنون قصد داريم در مدت حدود 2 سال، از فروردين 1386 مسافت 20000 كيلومتري را در بين چندين كشور جهان با شعار حفظ محيط زيست و صلح و دوستي ، با دوچرخه ركاب بزنيم.

در مسير حركت هم قرار گذاشتيم در شهرهاي مهم (بيشتر در پايتخت كشورها) درخت بكاريم و با اين حركت شايد توجه ديگران را بيشتر به محيط زيست و حفظ آن جلب كنيم .

چندي پيش (در آذر ماه 1385) آقاي محمد تاجران سفر خود را از ايران آغاز كرد و در مسير حركت اقدام به كاشت درختان نمود ، ما هم اگر بتوانيم سعي مي كنيم در همان مكان ها درختي بكاريم و شايد اين رسمي شود در بين دوچرخه سواران ايراني و غير ايراني كه در همان محل درختي بكارند و . . . . شايد روزي جنگلي (هر چند كوچك) بسازيم .

اميدواريم با وجود مشكلات فراوان اما با حمايتهاي شما، بتوانيم اين سفر را با موفقيت به پايان رسانده و توشه اي برپار را همراه آوريم ."

متن فوق رو از صفحه اول سایت این زوج برداشتم که الان در راه انگلستان هستند، (یک وبلاگ هم دارند) کار جالبیه و همت زیاد، بدن آماده و البته پول میخواد. جالبه که هر دو شون کوه نوردند.

مسیرشون : ايران - تركيه - يونان - ايتاليا - فرانسه - بلژیک - آلمان - هلند - انگلستان - كانادا - ايالات متحده آمريكا - ژاپن - كره جنوبي - چين - تبت - نپال - هند - پاكستان - ايران

عکس هاشون رو هم ببینید

این هم سایت آقای تاجران که البته مسیر مخالف اونها رو انتخاب کرده و الان تایلنده ، ویک فرانسوی که مثل اونها با دوچرخه دنیا رو میگرده.



هیچ نظری موجود نیست: